Dolewacie w zime jakieś uszlachetniacze do TDI?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • lukas_78
    Ambiente
    • 2004
    • 148

    #26
    cerzam :

    może ci się przyda, pytałem kiedyś o to samo w zaprzyjaźnionym forum :

    Ogłoszenia o tematyce: w kategorii Tuning - Kupuj i sprzedawaj rzeczy używane i nowe w kategorii Tuning na Sprzedajemy.pl


    pozdrawiam
    Spoko loko lusi sponton

    Komentarz

    • b-bar01
      Elegance
      • 2007
      • 985
      • Octavia I (1U2)
      • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

      #27
      PZDR dla wszystkich.
      Wszystkie preparaty do diesla mają na celu niedopuszczenie do wytrącenia się w paliwie parafiny, która zatyka filtr paliwa ( chyba że ktoś założył podgrzewany). w Dużych miastach nie ma problemu i na stacjach jest tzw. zimowa ropa która wytrzymuje do -25 st. C ( przynajmniej powinna). Gorzej w trasie, można nalać nie wiadomo co i po nocy może być problem z zapaleniem.
      Ja nalewam specyfiku z napisem "Shell depresator" za jakieś 20 pln za 0,5 l i jest ok.
      *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

      Komentarz

      • Dezet
        Ambiente
        • 2005
        • 136

        #28
        To nasze Octavki nie mają podgrzewanego filtra??? W książce serwisowej wyczytałem, żeby niczego nie dolewać :evil:
        Nigdy niczego nie lałem, paliwo tankuję tylko na BP i nigdy nie miałem żadnego problemu z odpaleniem, nawet po zimowym długim postoju. Sam nie wiem co na ten temat sądzić. Zapytam inaczej:
        Czy komuś wytrąciła się już w Octavii parafina i gdzie tankował?
        Ale piszcie tylko o Octavii a nie innych klekotach, albo że kolega koledze powiedział, że jego inny kolega itd. Tylko konkrety!
        Może się okazać że tankowano na Krzak-Oil :wink:
        Pozdrawiam, Dezet

        Komentarz

        • Masmo
          L&K
          • 2005
          • 1145

          #29
          Zamieszczone przez Dezet
          To nasze Octavki nie mają podgrzewanego filtra??? W książce serwisowej wyczytałem, żeby niczego nie dolewać :evil:....
          Trochę niby mają paliwem powracającym z pompy. Ale nie liczyłbym na to w stytuacji gdy jest -29 st C i nalaliśmy oleju zimowego do -15 st C. Ale twoja sprawa jak lubisz jazdę z dreszczykiem i oczekiwanie w nieogrzewanym samochodzie na lawetę.
          Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

          Komentarz

          • Dezet
            Ambiente
            • 2005
            • 136

            #30
            Ale czy przydarzyło się to komuś z NAS, tj. użytkowników forum? Ciekaw jestem bardzo.
            Pozdrawiam, Dezet

            Komentarz

            • Masmo
              L&K
              • 2005
              • 1145

              #31
              Zamieszczone przez Dezet
              Ale czy przydarzyło się to komuś z NAS, tj. użytkowników forum? Ciekaw jestem bardzo.
              Większość tu piszących dolewa więc im się nie przytrafiło...
              Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

              Komentarz

              • endryu
                RS
                • 2006
                • 3773
                • Octavia II combi (1Z5)
                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                #32
                ja w nie dolewam nic i jest ok. (paliwo z JET-a lub Orlen-a, czasem z Schel-a.)
                O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                =================================================

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #33
                  W pompie to jest problem, ale juz w PD-ku taki problem chyba nie istnieje, bo nawet producent chlodnice paliwa dolozyl
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • b-bar01
                    Elegance
                    • 2007
                    • 985
                    • Octavia I (1U2)
                    • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                    #34
                    DEZET.... mnie się przytrafiło bliskie spotkanie z parafiną, dawno temu po wizycie na stacji CPN (kidyś takie były) , jeszcze nie było Oktawek, miałe wtedy Merca W115 (przejściówka) z wolnossącym dieslem o poj. 2200. W każdym razie układ zasilania taki sam. Siedziałem w środku na mrozie -18 a silnik mógł pracować tylko na wolnych obrotach bo jak dodałem gazu to gasł. Siedziałem tak ze 3 godz. dokąd nie podgrzała się trochę ropa w zbiorniku od tej powracającej z silnika. Później po mału, po mału i dojechałem na stację Neste, nalałem zimowej ropy i jakiegoś specyfiku Castrol cośtam i pomogło jak ręką odjął.
                    Problem polega wyłącznie na tym że parafina zatyka filtr paliwa, ale teraz wymyślili coś takiego jak podgrzewane filtry i zbiorniki. niestety tylko w wersjach na skandynawię. :!:
                    *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

                    Komentarz

                    • jarek_wt
                      Ambiente
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 154

                      #35
                      Zamieszczone przez Maicroft
                      W pompie to jest problem, ale juz w PD-ku taki problem chyba nie istnieje, bo nawet producent chlodnice paliwa dolozyl
                      Dotyczy, dotyczy

                      A co będzie jak autko postoi na mrozie przez noc ? Nie ma siły : parafinka się odłoży na filtrze z zgubnymi skutkami.

                      Z kolei chłodnica paliwa zwrotnego to zupełnie inna historia : w silnikach PD paliwo przepływa przez obszary o bardzo wysokiej temperaturze, po czym wieksza jego cześć wraca do zbiornika. A gorące paliwo w zbiorniku, to chyba nie jest rzecz porządana ?

                      pozdrawiam

                      [ Dodano: Wto 06 Lut, 07 21:58 ]
                      Ubiegłej zimy dolewałem jakiś preparat shell'a, raczej tytułem "asekurnactwa" bo i tak tankuje Vervę, V-Power lub Ultimate. Na destrybutorze z ON-Verva widziałem komunkat, o temp "blokowania filtru paliwa" : -35 stopni. Czyli że musiałoby nieźle przycisnąć aby na vervie był jakiś problem - o ile komunikat był prawdziwy.
                      Podejrzewam że V-Power i Ultimate mają podobne "właściwości"

                      pozdrawiam
                      Jarecki
                      Octavia II, 2.0 TDI, Elegance

                      Komentarz

                      • Dezet
                        Ambiente
                        • 2005
                        • 136

                        #36
                        Trochę mnie wystraszyliście. Kupiłem dziś jakiś szuwaks i też dolałem. Cóś prószyć powoli zaczyna, może i mrozek się zbliża....
                        Pozdrawiam, Dezet

                        Komentarz

                        • Masmo
                          L&K
                          • 2005
                          • 1145

                          #37
                          Zamieszczone przez Dezet
                          Trochę mnie wystraszyliście. Kupiłem dziś jakiś szuwaks i też dolałem. Cóś prószyć powoli zaczyna, może i mrozek się zbliża....
                          Bez paniki :wink: Ja tam dolewam jak temp spada poniżej -10szC.
                          Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                          Komentarz

                          Pracuję...